Aan de slag!
De leerlijn
Op School
Thuis
Contact
activatie
relevantie
oplossing
afronding
Wat weet je al?
Wat heeft het met mij te maken?
Wat als...
start het gesprek over...
De hele dag verbonden
start!
Voordat je begint
introductie
Vastleggen
Met en zonder media
Welke devices heb jij vandaag allemaal al gebruikt?
relevantie
Met en zonder media
Welke devices gebruik je allemaal op school?
En welke thuis?
Welke zou je absoluut niet kunnen missen? Waarom?
leerlijn
relevantie
Met en zonder media
Heb jij een smartphone?
Wat doe je daar het allerliefste op?
relevantie
Met en zonder media
leerlijn
relevantie
Met en zonder media
Stel jij bent morgen leraar, wat zou je de klas dan willen leren over je lievelings app?
relevantie
Met en zonder media
Doorvragen
Wil je me je lievelings app eens laten zien? Kun je me uitleggen hoe het werkt?
leerlijn
relevantie
Met en zonder media
Als jij een app maker was, wat zou je dan een mooie app/game vinden om je te helpen bij iets wat je vandaag moet doen?
oplossing
Met en zonder media
Doorvragen
leerlijn
oplossing
Vastleggen
Informatie vaardigheden
Niveau 13
Vertelt waarom een specifieke device wordt gebruikt (wanneer gebruik je je mobiel en wanneer is het handiger je laptop open te klappen?)
g2
Mediawijsheid
Niveau 2
Herkent een device (b.v computer of I Pad).
b1
Niveau 10
Legt uit dat media en software altijd aanwezig zijn en gebruikt kunnen worden.
b1
Niveau 11
Benoemt met welke devices en software hij zelf de hele dag verbonden is.
b1
Niveau 12
Benoemt dat alle digitale tools met elkaar in verbinding (kunnen) staan
b1
Niveau 12
Formuleert aan de hand van een voorbeeld hoe je dagelijkse taken kunt uitvoeren
zonder
digitale tool (b.v kaartlezen i.p.v Google Maps)
b1
Niveau 16
Legt uit wat zijn beperking/stoornis inhoudt en welke digitale tools worden ingezet om hierin te ondersteunen.
b1
Computational thinking
Niveau 3
Herkent patronen van mediagebruik in de klas (klassen routines)
s1
Niveau 4
Benoemt favoriete applicaties
s1
Niveau 6
Benoemt favoriete applicaties in het licht van het gebruiksdoel
s1
Niveau 7
Benoemt eigen mediagebruik in termen van herhaling (dagelijks, wekelijks etc.)
Geeft persoonlijk voorbeeld waarbij een digitale tool bewust ter ondersteuning bij een activiteit is ingezet (bv. OV reisapp, digitale agenda)
s1
Niveau 8
Benoemt patroon eigen mediagebruik in termen van tijd en benoemt of dit wel/niet veel is.
s1
Niveau 9
Brengt eigen mediagebruik onder woorden en hoe dit wordt gereguleerd.
Benoemt zijn favoriete applicaties m.b.t zijn mediagebruik de overeenkomsten en verschillen in verschillende situaties ( b.v thuis, school, stage).
s1
Niveau 11
Benoemt de digitale hulpmiddelen die worden ingezet als iets door zijn beperking niet lukt.
s1
Niveu 13
Benoemt patroon eigen mediagebruik in termen van tijd en benoemt of dit wel/niet veel is benoemt strategie om dit evt. te beperken
s1
Prev
0
/
Next
Cookies
Deze website maakt gebruik van cookies.
Lees meer over cookies
Verberg melding